Mobbning...

Lite roligt är det när jag läser eller ser på Fb alla som lägger upp en text om mobbning

"Det finns barn och ungdomar i alla åldrar som blir mobbade varje dag pga att de klär sig annorlunda, ser ut på ett visst sätt, pratar annorlunda, helt enkelt skiljer sig från den bilden själviska översittare har av en så kallad "normal person" idag. Kopiera detta om du är starkt emot mobbning, alla barn förtjänar en framtid."

JAG är någons barn och var fanns ni alla som är SÅ emot mobbning idag när ni själva var med och mobbade mig eller helt enkelt sket i att säga något när ni såg att det skedde??
Hycklare i mina ögon! Inte bara mina..
Snacka om att göra bort sig totalt. Idag bryr jag mig inte ett dugg i vad som skedde i min ungdom/skolgång för idag är jag RIKARE än många utav er!

Rik på kärlek av och till våra barn
Rik på kärlek av och till min fästman
Rik på kärlek av och till min familj även min fästmans
Rik på kärlek av och till mina underbara vänner som vet hur man behandlar människor
Har ett underbart stort hus med stor gård
Underbara grannar
Lyckats på alla de sätt som går i mitt liv. Det sista som är mina mål i livet är att starta -----(??) skriver inte här och gifta mig med mannen i mitt liv <3
Sen kan jag dö lycklig över mina val i livet och hur jag behandlat de människor jag både brytt mig om och inte. Ovänner har alla, jag har få. Tyvärr så drar man inte jämt med alla människor som finns men jag kan alltid gå med huvudet högt att jag aldrig mobbat någon och gjort allt jag kunnat för att stoppa någon form av mobbning jag sett bara för att jag är och har alltid varit så mkt modigare än er som bara stod och tittade på eller utövade mobbningen själva. Skäms på er, skäms!
Så är jag "avundsjuk" på att ni var dom "coolare" i skolan NEJ det var ju JAG och de andra som blev nertryckta som var de COOLASTE hela tiden!! Så ni som inte mår bra i skolan som läser detta ska veta att det är ju NI som är dom coolaste i skolan och dom med mest karaktär! Inse det att alla enbart är avundsjuka på eran utstrålning, intelligens och skönhet som gör att dom måste köra er rakt ner i botten eller iaf göra löjliga försök till det!
Det är NI som kommer lyckas bäst i livet om ni bara står ut, stå ut.... bit ihop....

Det gjorde jag...

(Bild lånad på nätet)



Kommentarer
Emm Hällström

Vilket bra skrivet inlägg! Du är otrolig på att sätta ord på känslor! Detta är likande nått jag så många gånger velat säga och skriva men har inte hittat orden..



Hade velat ha en "GILLA"knapp här nu! :D



Kramar

2011-02-16 @ 21:13:00
Elsie

Tack Emm! Det var fint skrivet av dig med!

Be free to copy ;D hehehe lovar att inte mobba dig för det host



Kramen gumman<3

2011-02-16 @ 21:38:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0